Arha Motors
AKRAPOVIC
MILLTEK
REMUS WEBSITE
OFICIEEL DEALER VAN k&N
NSA GARANIE
HOME CONTACT NIEUWS GETUIGEN FAQ GARANTIE
DPF Arha Motors
Mini coyote
 

DPF

Aanpassen van SW DPF: € 289.25 excl BTW. (incl. BTW 21% €350.00)
Aanpassen van Hw DPF : € 123.96 excl BTW. (incl. BTW 21% €150.00)
Aanpassen van Hw DPF VAG 2.0tdi : € 247.93 excl BTW. (incl. BTW 21% €300.00)

DPF

Vervangen van de DPF-Filter door een nieuw onderdeel. (Kostprijs vanaf €800.00-->€4500.00 +zonder garantie op slagen)
Reinigen van de Dpf Filter door middel van een reinigingsmiddel. (Kostprijs €500.00 + zonder garantie op slagen)
Aanpassen van sw/HW door Arha motors. (gegarandeerde slaagkans en permanente oplossing)

DPF

Verminderd motervermogen.
Hoog verbruik.
Verhoogde temperatuur van de moter.
Verhoogde regeneratie pogingen van de ECU.
Noodloop van de moter.
Indicator op de tellereenheid gaat branden.

DPF

Een DPF-Filter gaat bij ideale omstandigheden een leven van een wagen mee. Helaas is die periode in een leven van een moter zeer kort.
De filter is berekend op het verwerken van roetdeeltjes bij een uitstoot van een 100% goed draaiende moter. Door componenten die falen
zoals EGR-Ventiel, vervuilde inlaat door EGR-Ventiel, slecht inspuitbeeld van de injectoren, verlies van compressie, te kort aan luchtinlaat, .......enz.
Al deze factoren zorgen voor een slechte ontbranding van de Diesel in de moter. Hierdoor ontstaat een verhoging van het roetgehalte in de uitstoot.

Als een DPF-Filter stuk gaat moet je de reden gaan zoeken dieper in de moter alvorens het component te gaan vervangen.
Helaas is dit een onbegonnen zaak om alle componenten te gaan testen en zal men deze gewoon vervangen.
Het gevolg hiervan is een terug kerend fenomeen op korte termijn.

DPF

Een diesel partiekelfilter is een onderdeel die in de utlaat geintegreerd zit, en de uitlaat gassen gaat filteren op dieselpartiekels.
De roetfilter bestaat uit een raatvormig keramisch lichaam van siliciumcarbid dat in een metalen behuizing is ondergebracht.
Het keramische lichaam bestaat uit vele parallel lopende, microscopisch kleine doorgangen, die om en om aan één zijde afgesloten zijn.
Wanneer de uitlaatgassen door het roetfilter stromen, worden de deeltjes in de ingangskanalen vastgehouden,
terwijl de andere gasvormige bestanddelen van het uitlaatgas door de poreuze wanden van het filter gaan.
DPF

DPF

Zelfgenererende roetfilter:
Een zelfgenererende roetfilter houdt ongeveer 90% van alle roet tegen dat de motor uitstoot.
Doordat er na een tijdje veel roetdeeltjes in de zelfgenererende roetfilter blijven hangen, zou het zonder maatregelen verstopt raken. Om dat te voorkomen, moet het filter regelmatig (om de 200-1000km) geregenereerd worden. Dit word het regeneratieproces genoemd. Dat wil zeggen dat de opgehoopte roetdeeltjes verbrand worden. Bij het verbranden worden de deeltjes omgezet in de onschadelijke stoffen kooldioxide en water.
De verbrandingstemperatuur van de roetdeeltjes bedraagt bij roetfilters zonder katalytische coating minimaal 600ºC, maar daar zijn de uitlaatgassen vaak niet heet genoeg voor. Om toch de roetdeeltjes te verbranden, kunnen de volgende manieren worden toegepast:

DPF

-Roetfilter met een katalytische coating:
Dit type roetfilter heeft een katalytische coating, wat het mogelijk maakt om de roetdeeltjes te verbanden bij een temperatuur van 250ºC. Wel moet het roetfilter zo dicht mogelijk bij de motor geplaatst worden, omdat er anders veel warmte verloren gaat. Deze manier van regenereren wordt o.a. toegepast bij half open- en continu regenererende roetfilters.

-Oxidatiekatalysator toepassen:
Met een oxidatiekatalysator worden de stikstofoxides in de uitlaatgassen voor een deel omgezet in stikstofdioxide. Deze stikstofdioxide is zeer reactief, waardoor het roet veel makkelijker en dus bij een lagere temperatuur tot ontbranding komt. De oxidatiekatalysator zit dus altijd voor het roetfilter geplaatst, meestal zelfs direct na het uitlaatspruitstuk. Soms worden er zelfs 2 van deze katalysatoren geplaatst.

-Externe verwarming:
Door een gloeispiraal of brandstofinjector in de uitlaat te plaatsen is het mogelijk om de benodigde temperatuur te bereiken om de roetdeeltjes tot ontbranding te brengen. Dit word geregeld via het motorregelapparaat, en werkt dus alleen als de verschildruksensoren voor- en na het filter meten dat het roetfilter vol begint te raken.

-Extra brandstofinspuiting:
Door extra brandstof in de spuiten bij de uitlaatslag, word de uitlaatgastemperatuur hoger voor het regenereren.

DPF

Een DPF-Filter wordt alleen maar toegepast op dieselmotoren. Het heeft als doel de uitlaatgassen door te laten, en de roetdeeltjes tegen te houden.
Tegenwoordig word iedere dieselmotor van een nieuwe auto voorzien van een roetfilter om aan de strenge milieueisen te kunnen voldoen.

DPF

Hoge herstelkost + geen garantie op slagen op lange termijn.
Hoger verbruik.
Weerstand op de uitlaatgassen = vermindering van vermogen.

 

VIPER
3M
Link naar EBC
Link naar Trendy Auto.nl
Link naar Foliatec
GPS TRACKER
QTS
COBRA BULL BARS
PILOT XENON
LICHT FORCE
CAR ALARM
THULE
CHROOM TUNING
SPARCO
 
DISCLAIMER
Arha Motors